تغییر قوانین پرداختی خرید ملک تورکیه

2 فوریه 2022
0 دیدگاه
نحوه پرداخت مبالغ خرید ملک در تورکیه

تغییر قوانین پرداختی خرید ملک تورکیه در سال 2022

در سال جدید میلادی، قوانین و رویه های جدیدی از طرف دولت ترکیه برای معاملات مسکن در ترکیه اعلام شد. هرچند در ظاهر فرق چندانی با قبل نداشت ، اما رویه های جدیدی اعلام و در حال اجراست که حتما باید قبل از هر اقدامی بهش توجه کنید.

این پست حاوی اطلاعات مهمی هست که ذخیره اون رو توصیه میکنم، برای دوستانتون هم ارسال کنید که حتما موثر و مفیده.

سابق بر این ، یکی از راه های گرفتن شهروندی، سپرده پونصد هزاردلاری بود. یعنی میرفتید بانک و پونصد هزار دلار سپرده سه ساله باز میکردید. بعد از سه سال پولتون رو پس میگرفتید،  شهروندی هم که گرفته بودید

حالا چطور شده !

الان این قانون برقراره اما با یه تفاوت اساسی. پولتون رو باید تبدیل به لیر کنید و بعد بزارید بانک. حالا فک کنید این وسط ارزش لیر دوباره نصف بشه. خلاصه اینکه با این قانون جدید ، دیگه این روش منطقی نیست و ریسک زیادی داره.

موضوع بعدی که نسبت به قبل تغییر کرده، اضافه شدن doviz alim belgesi هست. ابن برگه قبلا برای صادر کننده ها استفاده میشد. صادر کننده ارز وارداتی رو به بانک مرکزی میفروختن و این برگه برای اونها کاربرد داشت.

خریداران ملک قبلا پول رو به لیر واریز میکردن و بر اساس نرخ دلار روز قبل سند، محاسبات واریز وجه و پرونده شهروندی انجام میشد. الان دوتا حالت این کار قابل  انجامه :

یا شما پول رو به دلار واریز میکنید و خود فروشنده اون رو نزد بانک مرکزی  میفروشه و تبدیل به لیر میکنه . ( که به هرحال بایستی به نام شما معادل رقم مورد معامله برگه دوویز آلیم رو تنظیم و دریافت کنه.)

یا اینکه شما مستقیما ،  döviz alim belgesi رو در شعبه تکمیل میکنید. پولتون رو به لیر تبدیل میکنید و به حساب فروشنده واریز  میکنید.

اطلاعاتی که در این برگه از شما خواسته میشه‌ :

  • مبلغی که واریز میکنید

  • نرخ دلار ، مقصود نرخ بانکی هست

  • اطلاعات پاسپورت شما که حتما باید با صاحب سند تطابق داشته باشه و…

تذکر بسیار مهم : شرکت ها و پروژه های صفر از طریق بخشنامه ها در جریان رویه جدید هستن. اما املاک هاو فروشنده های دست دوم ممکنه مطلع و در جریان نباشن و کوتاهی اونها باعث دردسرهای بزرگ در پرونده شما بشه. با حساسیت  حواستون به این موضوع باشه که خدای نکرده مشکلی پیش بیادتغییر قوانین پرداختی خرید ملک تورکیه

اکر سوالی در خصوص تغییر قوانین پرداختی خرید ملک تورکیه  دارید، یا تمایل دارید وکلا و کارشناسان ما به فرایند خرید شما نظارت کنن با ما در تماس باشید

شما می توانید تمامی مطالب مفید در مورد ترکیه و شهر زیبای استانبول را از اینجا پیگیر باشید.

اگر قصد خرید آپارتمان مناسب و ارزان در ترکیه را دارید مجموعه قاصدک آماده ارائه فایل های فروش به صورت نقد و اقساط به شما عزیزان می باشد.

برای مشاهده  املاک مربوط به  خرید خانه در استانبول اینجا کلیک کنید.

خدمات قاصدک برای شما عزیزان

مشاوره و راهنمایی در مورد انتخاب بهترین خانه در استانبول بر اساس میزان بودجه و سلایق شما

نظارت بر صحت و سلامت سند ملکی و انجام خدمات مربوط به اخذ اقامت و شهروندی ترکیه

برای دیدن مطالب مفید و روزمره درباره کلانشهر استانبول از پیج اینستا گرام قاصدک بازدید کنید.

ارسال دیدگاه