با کاهش نرخ سود وام مسکن بانک ها ، قیمت مسکن افزایش یافت

21 آوریل 2020
0 دیدگاه
افزایش قیمت مسکن در ترکیه

طبق سیاست جدید بانک مرکزی نرخ بهره وام مسکن بانک ها به مدت سه چهارم کاهش یافته است. در سالهای اخیر با پایین آمدن تقاضای مسکن به پایین ترین سطح در سالهای اخیر نرخ بهره بانکی کاهش یافته است. اما با افزایش سریع تقاضا برای مسکن ، قیمت خانه نیز به سرعت افزایش یافت. قیمت ها در خانه های دست دوم نیز متناسب با تقاضا افزایش یافته است ، در حالی که افزایش قیمت در خانه های صفر پایین تر است. پیش بینی می شود که افزایش قیمت خانه با کاهش کوتاه مدت تقاضا به دلیل ویروس کرونا متوقف شود و با تجمع دوباره تقاضا تسریع شود.

بانک مرکزی جمهوری شاخص ترکیه (CBRT) اعلام کرد قیمتهای مسکن در ماه فوریه، با توجه به داده ها از قیمت مسکن توسط 2.30 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ، این رقم به صورت اسمی 13.94 درصد و از نظر واقعی 1.40 درصد افزایش داشته است.

میانگین قیمت واحد مسکونی در ترکیه

میانگین قیمت واحد مسکونی در استانبول 5،136 لیر ، 3500 لیر برای ازمیر و 2،292 لیر برای آنکارا به ازای هر متر مربع می باشد. ارزش شاخص قیمت مسکن به ترتیب در استانبول ، آنکارا و ازمیر به ترتیب در تاریخ 10.12 و 13.00 و 15.94 درصد افزایش یافته است.قیمت خانه در ترکیه

برای مشاهده اخبار مربوط به ایراینان مقیم ترکیه به صفحه پایگاه خبری قاصدک مراجعه نمایید

پایگاه خبری قاصدک

صفحه اینستاگرام قاصدک را دنبال کنید

صفحه اینستاگرام قاصدک

ارسال دیدگاه